kontakt
svitani

 
zpět
...jak to probíhalo - Rujána podzim 2009
30.9. – 4.10. 2009

Loď: Hanse 315;
Délka 9,45;
Šířka 3,20;
Ponor 1,40;
Moto 14kW;

Marian Bubeník
Zdeněk Steininger
Gábina Jirochová
Karel Syka
Karel Bušta

středa 30.9.09

  Kolem 8.00 hod. jsme dorazili do Greifswaldu. Přesto, že je běžný pracovní den, moc se to zaměstnanci v maríně nehemží a po několika telefonátech se nám podařilo domluvit „check in“. Hurá, v 9.30 se objevil technik. Úplně náhodou ten samý, který nám loď v dubnu přebíral. Podle toho to také vypadalo. Prošli jsme základní věci, detaily ho nezajímali (nerezová štamprlata, ruční svítilna...). Zběžně jsme loď prošly. Hup, hup a ve třináct hodin jsme proplouvali mostem do zátoky. Vítr cca 18 – 20 uzlů. Sluníčko, pohoda. Ale předpověď nadějně nevypadala, tak jsme nakonec v podvěčer změnily původní plány a cestu na Bornholm vyměnili za kotvení v Gageru. Přiznám se, nebyl jsem úplně ve formě.

Napluto 22 Nm.

čtvrtek 1.10.09

Po probuzení déšť, vítr 25 až 30 kn, tak zůstáváme v maríně, nikam nevyplouváme. V průběhu dne se počasí vybírá, v poledne už je pěkně, slunce, ale vítr stále silný, surfaři řádí před marínou a někteří vyplňujeme odpoledne výšlapem k písečným srázům. "Hory" v okolí Gageru už máme prošlápnuté.

pátek 2.10.09

Ráno opět poprchá a fouká kolem 25 kn N směru, vyrážíme na cestu do Sassnitz. Po vyplutí do zálivu občas přijde větší vlna, trochu víc se zhoupneme a sprcha nás nemine. Je to zábavné. V zálivu vytahujeme plachty, druhý ref a kousek kosatky. Směr SE, potom NE a nakonec kurzem cca 345° směr Sassnitz. Vyzkoušeli jsme i plné plachty, když se vítr za bílími útesy u Sassnitz trochu zmírnil.
Prohlídku Arkony jsme už nestíhali, museli bychom do Sassnitz vplouvat za tmy, otočili jsme to a i tak jsme se vyvazovali už za šera. Hafenmaister měl po sezéně, neprotestovali jsme. Vedle byla vyvázaná pouze jedna plachetnice s rodinnou posádkou, (tři lidé). Několik minut po nás ještě připlula plachetnice s polskou posádkou. V noci vítr zesílil a stočil se na NW, dost to houpalo a začalo pršet.

Napluto cca 40 Nm.

sobota 3.10.09

Ráno déšť, vítr NW cca 30 kn. Snažili jsme se co nejdříve vyrazit na cestu do Greifswaldu. Plujeme na motor souběžně se sousedy z maríny v Sassnitzu až k bójím značícím začátek plavební dráhy do gw. zátoky. Vlny tak lehce přes metr. Občas pěkná houpačka a šplouchačka. Mezitím se vítr stočil na SW a foukal přímo do „čumáku“. To už jseme mířili do zátoky. Občas polevil na 18 - 20 kn, ale potom zase zesílil a díky vlnám rychlost nebyla nic moc, ale přeci jenom jsme se pomalu přibližovali ke Greifswaldu. Vyzkoušeli jsme dokonce plout na kousek kosatky, ale to jsme si jen tak sem tam zaplachtili po zálivu. S blížícím se pobřežím, se zmenšovali vlny a stoupala naše rychlost. V 19.00 jsme se po menších pripetiích vyvázali u mola na vjezdu do kanálu (zajíždět mezi kůly při větru někdy dost přes 20 kn nebyla zábava a nakonec jsme to vzdali), už za tmy. Příště se vyvážeme hned, že...

Napluto cca. 40 Nm.

neděle 4.10.09

Ráno, opět W vítr kolem 25 kn, v 9.00 projíždíme mostem, cca za 25 min se vyvazujeme u mola naší charterovky a začínáme nedělní pátrání po zřízenci, který by přebral loď a hlavně nám vrátil kauci. Po několika telefonátech přišel, a podle seznamu začal přebírat, skoro to vypadalo, že budeme kupovat 2 nerezová štamprlata a ruční svítilnu, které jsme ani neviděli (díky přístupu onoho technika při předání lodě a mojí blbosti). Nakonec jsme se nějak dohodli a vše se v dobré obrátilo (kupodivu ho zajímali štamprlata, ale jestli jsou všechny rakety, jestli funguje radar, vysílačka ho netrápilo :-) ). Poslední slovo měl potápěč, který připlul k lodi marínou jako vydra, prohlédl loď. OK. Vrácení kauce byl jasný pokyn vyrazit k domovu.

Bude-li dobrá konstalace okolností, rádi bychom na jaře 2010 k Bornholmu už dopluli.